keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Faktoja ja vastauksia

Sain Masutoaitemun blogista haasteen, johon on toki pikimmiten vastattava. Haasteen mukaan pitää kertoa 11 faktaa itsestään, vastata 11 annettuun kysymykseen, kysyä edelleen 11 kysymystä ja esittää ne 11 bloggaajalle. Huh, siinä on sen verran hommaa kerrakseen, että yritän ensin hoitaa ne vastaamiset ja mietin myöhemmin josko keksin lisää mukaan haastettavia.

lapsi ja koira
11 faktaa minusta

1. Olen opiskellut sekä japania että espanjaa muutaman kurssin verran, espanjaksi pystyn jonkin verran lukemaan ja kommunikoimaan, japani kaipaisi kertausta ennen kuin unohdan kaiken.

2. Luulin olevani enemmän laiskanpulskea kissaihminen, kunnes Sutki muutti meille asumaan. Nyt olen löytänyt itsestäni pitkään piilossa pysyneen sisäisen koiraihmisen, sellaisen luonnossa samoilijan ja kummallisiin aikoihin innoissaan lenkille lähtevän yksilön.

3. Minulla ei ole minkäänlaista suuntavaistoa; olen eksynyt niin koulun liikuntatunnilla kotikaupungissani kuin lääkärin vastaanottohuoneessa (kyllä, se on mahdollista kun minä olen asialla).

4. Edellisessä kohdassa mainitusta puutteesta huolimatta olen erään kesän viettänyt ajaen autolla lähes päivittäin Suur-Lontoon alueella ilman navigaattoria. Kauhusta kankeana ja rystyset valkeina mutta aina ennemmin tai myöhemmin perille päästen.

5. Luen aina ja kaikkialla, ja haluaisin lukea kaikki kirjat alkuperäiskielellä mikä toistaiseksi onnistuu vain suomeksi ja englanniksi, ehkä vielä joskus espanjaksikin. Nyt menisi vain helpot lastenkirjat.

6. Minulla ei ole kuin yksi etunimi ja olen aina ollut erittäin tyytyväinen nimeeni.

7. Haluaisin joskus käydä Yellowstonen kansallispuistossa.

8. Voisin elää ilman kaikkia muita karkkeja, mutta en ilman suklaata.

9. Haluaisin tehdä töitä pääasiassa kotoa käsin.

10. Pidän kaikista pienistä teknisistä laitteista ja luen aina arviot uusista tuotteista, niin kännyköistä, tietokoneista kuin tehosekoittimistakin.

11. Kuljen kaikki kaupungin sisäiset matkat polkupyörällä ympäri vuoden.


tuomiojärvi talvella
Vastaukseni 11 kysymykseen

1. Mitä teet ensimmäiseksi aamulla?
- Nauran. Sutki tulee aina herättämään minua kun huomaa että en ole enää täysin unessa, joten herään nykyään aina hyväntuulisena kun pöhkö hauva mankeloi minua tohkeissaan hereille. Siinä ei voi muuta kuin nauraa.

2. Mitä sanaa käytät useimmiten?
- Se sana on joko "no" tai "koira". Liian usein aloitan lauseet sanomalla: "No..." ja koirista nyt puhun muutenkin liikaa.

3. Miten kuvailisit omaa pukeutumistyyliäsi?
- Rento, käytännöllinen, säänkestävä, ripauksella vintagea ja huumoria.

4. Mitä näistä et ikinä laittaisi päällesi: helminauhaa, pikkumustaa, revittyjä farkkuja, pvc-asua vai Ugg-saappaita?
- Tämä on paha, todennäköisesti voisin käyttää kaikkia. Helminauha, pikkumusta ja revityt farkut minulla on jo joskus ollut, Ugg-kopioillakin olen lontustanut joten vaikka en koskaan itse niitä ostaisi niin päälleni voisin laittaa jossain tilanteessa, ja mikä ettei pvc-asukin menisi jos lähtisin vaikka jonnekin Comic-Coniin.

5. Ketä fanitit pienenä?
- Freddie Mercurya. En ole koskaan ollut bändien tms. perään, eikä minulla ollut julisteita seinällä mistään sen ajan suosituista yhtyeistä mutta tuo mies se vaan osasi tehdä musiikkia ja lauluääni oli aivan uskomaton.

6. Kerro salainen haaveesi
- Ei enää niin salainen kun mainitsin sen jo tuolla faktoissakin, eli haluaisin tehdä töitä kotoa käsin. Oman aikataulun mukaan, tauoista omassa rauhassa nautiskellen, ja jos siltä tuntuu niin vaikka öisin. Se olisi luksusta. En ole koskaan sopeutunut työpaikkojen säntillisiin, yhteisiin kahvitaukoihin (ja muihin rutiineihin), varsinkin kun en edes juo kahvia, vaan tykkäisin enemmän tehdä hommia omaan tahtiin.

7. Miksi bloggaat?
- Koska olen omituinen höpöttäjä, ja tämä on hyvä tapa saada enimmät höpinät purettua. Ei sitä koskaan tiedä vaikka omista hassuista kokeiluista ja kokemuksista olisi jollekin hyötyä, ja tämä on myös hyvää harjoittelua sisällön tuottamisen sekä kirjoittamisen suhteen. Niitä kun voin joskus työelämässäkin tarvita.

8. Mitä lehtiä tilaat? Luetko niitä kaikkia?
- Tällä hetkellä en tilaa mitään lehtiä, aiemmin minulle on tullut mm. Suuri käsityölehti. Nyt luen lehdet joko netissä tai ostan satunnaisesti irtonumeroita, varsinkin kirppareilta löytää usein käsityölehtiä ihan tuoreitakin numeroita.

9. Oletko allerginen jollekin?
- Kyllä olen. Listalle kuuluvat kala, hasselpähkinä, kaneli, curry, eräät vahvat pippurit, koivu, heinä ja mahdollisesti pari muutakin siitepölyä. Aiemmin näitä oli vielä enemmän, nyt olen siedättynyt onneksi joihinkin niin ei tarvitse aivan kaikkea vältellä.

10. Osaatko viheltää?
- Hyvin heikosti, useimmiten epäonnistun jos yritän.

11. Mitä kirjaa suosittelisit ihan kenelle tahansa?
- Kaikille sopisi loistavasti Suomen lasten eläinsadut (Otavan 2004 versio); hyvä kuvitus, perinteet ovat aina tärkeitä ja sadut ovat vielä opettavaisia, suosittelen siis ihan vauvasta vaariin. Jos vain aikuisille suosittelen niin sitten kenties Charles Dickensin The Pickwick Papers, sen voisin itsekin lukea taas uudelleen.


sekarotuinen koira samojedi

2 kommenttia:

  1. Ihan huippuvastauksia, näitä oli ilo lukea. :-) Mäkin olen nolon hyvä eksymään vaikka missä, onneksi autossa on navigaattori nykyään...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Navigaattorit ovat aivan loistava keksintö, nyt ei tarvitse minunkaan enää tuskailla uusissa ympäristöissä. Tai tutuissakaan, kun niin helposti eksyn kotikulmillakin. Onneksi koiran kanssa kulkiessa saa rauhassa haahuilla ympäriinsä ilman että näyttää oudolta, kukaan ei arvaa etten ole varma missä olen ja miten pääsen kotiin kun on koira mukana vaan näytän ihan normaalilta ulkoilijalta :D

      Poista